Фортепіанний майстер-клас Маріанни Сокач

Формування традицій українського фортепіанного мистецтва початку ХХІ сторіччя в м. Ужгороді відбувається завдяки багатому історичному минулому та інтенсивній культурно-освітній діяльності низки регіональних музичних навчальних закладів, серед яких провідне місце належить Ужгородському фаховому музичному коледжі ім. Д. Задора. Викладачі-піаністи цих навчальних закладів забезпечують високий фаховий рівень підготовки професійних митців.

Сьогодні дуже важливим є розвиток регіональної піаністичної культури Закарпаття, зокрема м. Ужгорода, що дозволяє отримати нові результати розвитку загальнонаціональної музичної культури і, разом з тим, окреслює більш повну картину розвитку українського музичного мистецтва.

10 березня 2023 року в Ужгородському фаховому музичному коледжі ім. Д. Задора відбувся фортепіанний майстер клас заслуженого працівника культури України, голови циклової комісії «Фортепіано», викладача-методиста Маріанни Ернестівни Сокач. Закінчивши Ужгородське державне музичне училище ім. Д. Задора у класі фундаторки закарпатської фортепіанної школи М. С. Валковської та Львівську державну консерваторію М. Лисенка (класі професора М. О.Кушніра), провідний педагог представила свої багаторічні творчі напрацювання на мистецькому заході, що зібрав численну аудиторію піаністів закарпатського реґіону.

М. Е. Сокач є продовжувачем кращих традицій педагогічних надбань закарпатської фортепіанної школи. Викладач сформувала цілу плеяду піаністів, які продовжили навчання як в українських вищих освітніх закладах, так і в закордонних. Сумлінно плекаючи виконавські навики в своїх студентів, вона виховала багато високопрофесійних піаністів, які здобули звання лауреатів міжнародних та всеукраїнських конкурсів, серед них: Д. Шевченко, А. Ерп, О. Лучков, М Поладі та багато інших.

В авторському майстер-класі М. Е. Сокач були залучені як учні мистецьких шкіл, так і здобувачі середньої ланки освіти ужгородського реґіону. Викладач-методист представила свою роботу з студентами першого курсу –  Юрієм Кандулом (Прелюдія С. Борткевича), Веронікою Бакшеєвою (Етюд фа-дієз мінор В. Косенка); другого курсу – Анастасією Миць (Поема- легенда № 2 В. Косенка), Юлією Абрамовою (….В. Сільвестрова); третього курсу – Поладі (Бурлеска М. Скорика). Працюючи з музично обдарованою молоддю, фортепіанна мисткиня працювала над професійною майстерністю щодо виконання трипланової романтичної фактури. М. Е. Сокач представила методичні рекомендації щодо розвитку поліфонічного мислення та технічного розвитку студентів. Оригінальними напрацюванням стала представлена педагогом педалізація, яка поглиблювала інтерпретацію композицій.

У майстер-класі взяли участь також учні початкової ланки мистецької освіти. Аннамарія Лішка (8 клас, клас викладача Тетяни Чундак) виконала «Танок № 2» А. Караманова, Мілена Ганич (5 клас, клас викладача Оксана Пелешко) – «Журавлі» М. Терещука, Зоряна Гапак (6 клас, учениця  Ужгородської дитячої музичної школи №1) – «Етюд» op. 15 та № 9 fis-moll С. Борткевич, Єва Ковач (8 клас, Берегівська ДШМ ім. З. Кодая) – «Несе Галя воду» О. Саратського. У роботі з учнями мистецьких шкіл М. Е. Сокач розкрила етапи роботи над фортепіанними творами, які вимагають поступового оволодіння молодими піаністами як текстових, так і технічних проблем. Викладач-методист наголосила на важливій професійній сходинці у вихованні інтерпретаційних навиків учнів, а саме виховання звукового туше, яке б відповідало змістовому аспекту твору.

Варто зазначити, що такого формату методичний захід проводився вперше в стінах Ужгородського фахового музичного коледжу ім. Д. Задора. Проведений майстер-клас М. Е. Сокач свідчив про велику зацікавленість педагогічною спільнотою ужгородського краю здобутків знаної піаністки. Сподіваємося, що такі мистецькі заходи стануть періодичними і започаткують нову сторінку розвитку закарпатського фортепіанного мистецтва.

Марія Лоскоріх,

викладач-методист циклової комісії «Фортепіано»

Опубліковано:
29 Березня 2024